CRM neboli řízení vztahů se zákazníky

CRM neboli řízení vztahů se zákazníky

CRM je vlastně zkratka pocházející z anglického Customer Relationship Management, což v překladu znamená právě Řízení vztahů se zákazníky. Díky specializovaným programům tak podnik může získávat a shromažďovat veškeré údaje, týkající se jeho zákazníků. Program však umožňuje také třídění a zpracovávání těchto údajů. To vše umožňuje sledování a vyhodnocení veškerých obchodních aktivit celého podniku.

marketing

Nezbytnou součástí jsou rovněž různé statistiky, díky kterým lze zákazníkům lépe porozumět a přizpůsobit jim tak svou nabídku na základě jejich konkrétních potřeb. Cílem každého podniku by mělo být především budování věrnosti. Věrní a loajální zákazníci jsou pro podnik mnohem cennější.

CRM systémy mají velkou spoustu výhod. Jedná se o centrální databázi, která podniku umožňuje získat přehled o obratech, nákupních zvyklostech, platební morálce, evidenci zakázek, reportingu či účetnictví.

klienti

Jaké další výhody však systém přináší?

  • Svým zákazníkům můžete hromadně posílat dopisy. Ať už se jedná o běžnou poštu, různé oběžníky, pozvánky a podobnou korespondenci, lze ze systému přebírat adresy a rozesílat tak hromadnou poštu jednoduše a bezplatně prostřednictvím e-mailu.
  • Automatické vyhledávání telefonních čísel vám usnadní práci se zdlouhavým vyhledáváním v seznamech.
  • Plánování akcí je rovněž velice jednoduché. Díky systému můžete jednoduše koordinovat termíny či sestavovat seznamy účastníků.
  • Plánování kampaní je pro podnik velice důležité. S pomocí CRM systémů tak můžete vyhledávat zákazníky, filtrovat je, srovnávat či třídit. Následně pak vyhledáte konkrétní osoby s konkrétními adresami.
  • Sledujte spokojenost svých zákazníků pomocí anket. Díky tomu můžete poměrně jednoduše zjistit, co si zákazníci aktuálně přejí nebo co očekávají.
  • Systém vám může pomoct také s kontrolou došlých faktur či s vyřizováním zadaných objednávek. Díky tomu se již nemůže stát, že byste na něco či na někoho zapomněli.