Každá firma chce především dosáhnout zisku. To je pochopitelné, koneckonců bez něj by nemohla přežít. Ovšem to není nic snadného, zvláště v dnešním tvrdém tržním prostředí.
Tím hlavním, co je potřeba, jsou zákazníci. Aby nám naše firma přinášela peníze, je potřeba si udržet pokud možno veškeré stávající a zároveň lákat stále nové. A vzhledem k tomu, že konkurence se snaží přesně o to samé, je jasné, o jak nadlidský úkol se jedná.
K tomu, abychom jej úspěšně splnili, je důležité správně zvolit marketingovou strategii. V podstatě se jedná o několik metod propagace zvolených tak, aby se navzájem co nejlépe doplňovaly. Jejich společný výsledek by měl být co největší. A ačkoliv mezi lidmi je zdaleka nejznámější klasická reklama, ať už je to ta televizní, rozhlasová či tisková, rozhodně to není jediný možný způsob.
Jedním z nich je i PPC či SKLIK reklama. Zde se jedná o reklamy uveřejněné na internetu, kdy firma získává peníze za každé kliknutí, které na ně lidé provedou. Obvykle je najdeme na stránkách často používaných vyhledávačů, jako je například Google.
Je ale jasné, že za každou službu se platí. Ani zde to není jiné. Ovšem jak se dá spočítat například u PPC reklama Google ADS cena, či dokonce u PPC reklama SKLIK cena? Přeci jen, jedná se o virtuální prostor, nejsou zde tedy žádné viditelné náklady. Jak tedy zjistit, zda neplatím příliš?
V první řadě je nutné si uvědomit, že představa o tom, že zde nejsou žádné náklady, je mýtus. Je totiž třeba onu reklamu nejprve vytvořit. Na to je často nutné najmout odborníka, pokud chceme, aby to skutečně fungovalo.
Dále jsou tu samotné servery. I jejich provoz něco stojí, takže je jasné, že za pronájem jejich prostoru bude chtít provozovatel peníze. A to nepočítáme zisk, kterého chce poskytovatel dosáhnout.
Jak je vidět, je toho poměrně dost, co je třeba zaplatit. Měli bychom tedy mít pochopení. Koneckonců, je to obchod jako každý jiný. A navíc na něm vyděláme.