Co možná o paintballu nevíte
· Vystřelená kulička letí směrem k protivníkovi rychlostí 324 km/h, a to už je pořádná rychlost. Kuličky nejsou pochopitelně nebezpečné, jsou vyrobeny z celuloidové skořápky a želatinového potahu s výplní ve formě barviva. Kulička se po dopadu rozprskne a barva potřísní oděv, takže jste evidován „jako mrtvý, či zraněný“.
· Začínající hráči se takřka vždy obávají štípnutí při zásahu kuličkou. Je to však subjektivní pocit, a pokud zvolíte k první hře nepříznivé chladnější počasí a navléknete se do maskáčů s podpůrnou vrstvou z termoprádla, štípání v podstatě necítíte. Snažte se uvolnit a uvědomit si, že jde jen o hru s kuličkami a barvou, nejde o život, tudíž stres odhoďte za hlavu. Nakonec zjistíte, že v zápalu hry ani žádné štípání nevnímáte.
· Historie tohoto sportu souvisí s australskými naháněči dobytka, kteří jednotlivé kusy tímto způsobem značkovali (tehdy s primitivními zbraněmi). Z recese také zkoušeli střílet po sobě a odtud tento sport vlastně pochází.
· Důležitá je bezpečnost. Do povinné výbavy patří maska -ta chrání celý obličej, včetně uší, částečně i krk. Ten se doporučuje chránit navíc alespoň šátkem. Zrak je v bezpečí díky speciálnímu plexisklu s termální vrstvou proti zamlžování. Bez masky není vůbec přípustné do hry vstoupit.
· Výstřel z paintballové pušky je poměrně hlasitý, takže o vás okamžitě nepřítel bude informován. Neplýtvejte ale zbytečně střelivem. Střílejte jen tehdy, jestliže je protihráč v takovém postavení, že máte takřka jistotu přesného zásahu. Vždy je výhodnější dobře se ukrýt, zaujmout strategickou pozici pro střelbu, než pálit kolem sebe déšť střel jen tak. Paintballový tábor – to je totiž především hra o šikovnosti a chytrosti – pohybu v terénu, promýšlení možností, taktiky, nikoliv krvavý masakr napoleonských válek počátku 19. století a střetů v otevřeném poli bez překážek a úkrytů.
· Velkou chybu dělají nováčci, kteří sklápí hlavu ze strachu ze zásahu. Nevidí ale kolem sebe a nemyslí strategicky. Zásadní je mít přehled o situaci v poli. Důležitá je rychlost a bystrost rozhodování – ideální je pohybový manévr stihnout do 3 sekund. V první vteřině vás nepřítel zaregistruje, v druhé sekundě zvedne ruku se zbraní a zamíří, a teprve na konci třetí sekundy vypálí.
· Před každou hrou je třeba vypracovat se svým týmem herní plán – kdo bude mít jakou pozici, tedy jako na bojišti v druhé světové válce. Tam bylo také zásadní, kdo komu kryl záda, kdy byl na jakém křídle, kdo ve který okamžik útočil, nebo bránil pozice.