Jestliže jste již zjistili, že pouze vytvoření webových stránek k úspěchu na internetu nestačí, tak je před vámi optimalizace www stránek, do které byste se měli pustit co nejdříve, abyste konečně začali být vidět. Protože pouze ten, kdo je dobře vidět, má naději na úspěch.
I v reálném světě musíte být vidět
Funguje to asi tak stejně jako v reálném světě. Můžete být sebelepším obchodníkem, můžete nabízet zajímavé zboží za zajímavé ceny, ovšem pokud se o tom nikdo nedozví, tak k vám ani nikdo nepřijde. Vždyť to je ten pravý důvod, proč se všichni majitelé kamenných obchodů snaží, aby jejich prodejní stánek ležel na hlavním náměstí anebo alespoň na jiném podobně frekventovaném místě. Zkrátka jde o to, aby vás lidé viděli, aby si vás všimli, protože to je ten zásadní faktor, který rozhoduje o tom, zda vůbec někdo projeví zájem o vaši nabídku.
Při pátrání na internetu vkládáme důvěru do vyhledávačů
A na síti je to podobné. Jen to možná není na první pohled tak zřejmé. Mnoho lidí má pocit, že k tomu, aby se o nich ostatní dozvěděli, stačí, když budou na internetu. Ale to je právě klam. Můžete být na internetu a stejně se o vás nikdo nedozví, pokud vás nikdo nenajde ve vyhledávačích. V tomto případě se hodí příklad z vlastní praxe.
Co uděláte, pokud chcete na internetu něco najít? Pokud neznáte nazpaměť konkrétní adresu, tak s největší pravděpodobností zadáte heslo do vyhledávače. To je ten stroj, do kterého všichni vkládáme svou důvěru. To, co nám zjeví, to následně použijeme a po ničem dalším už nikdo z nás pátrat nebude. Takže úplně stejně to bude vypadat i v situaci, kdy někdo bude pátrat po službách, které nabízíte právě vy. A pokud nebudete mezi těmi šťastnými, kteří se objeví po vyhledávání hned nahoře, tak vás zřejmě nikdo neobjeví. Tím spíše, pokud se váš odkaz objeví až na druhé či na další stránce anebo dokonce vůbec.